Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odpowiedzialny marketing, czyli marketing społecznie zaangażowany

Tytuł:
Odpowiedzialny marketing, czyli marketing społecznie zaangażowany
Responsible Marketing – Cause Related Marketing
Autorzy:
Szewczyk, Monika
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
marketing
marketing społecznie zaangażowany
społeczna odpowiedzialność biznesu
cause related marketing (CRM)
corporate social responsibility (CSR)
Źródło:
Gospodarka w Praktyce i Teorii; 2017, 47, 2
1429-3730
2450-095X
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marketing describes the social processes involving the free exchange of goods and services, it is also called the art of selling products. First of all, it is a process based on the planning and execution of ideas, setting prices, as well as the promotion and distribution of ideas, goods and services. The growing importance of the concept of sustainable development and corporate social responsibility makes that the marketing strategies of companies are beginning to be based on responsibility and honesty. That form of marketing leads to the implementation of cause related marketing. It involves combining economic objectives of the company with social objectives. There are many positive examples of such actions and activities led by companies. Unfortunately, there are also controversial cases, often arousing distaste among consumers. They are caused by misunderstanding of ideas and the desire to improve the company’s image and catch the attention to the existence of the brand on the market in an aggressive way. The aim of the study is to present the application of cause related marketing with the principles of corporate social responsibility, as well as the controversy appearing in this area.

Marketing opisuje procesy społeczne polegające na swobodnej wymianie produktów i usług – nazywa się go również sztuką sprzedawania produktów. Przede wszystkim jest to proces oparty na planowaniu i realizacji pomysłów, ustalaniu cen, a także promocji i dystrybucji idei, towarów oraz usług. Wzrost znaczenia koncepcji zrównoważonego rozwoju i idei społecznej odpowiedzialności biznesu powoduje, że strategie marketingowe w firmach zaczynają bazować na odpowiedzialności i uczciwości. Tak postrzegana forma marketingu prowadzi do implementacji marketingu społecznie zaangażowanego. Polega on na łączeniu celów ekonomicznych firmy z celami społecznymi. Można znaleźć wiele pozytywnych przykładów takich akcji i działań prowadzonych przez przedsiębiorstwa i służących społeczeństwu. Niestety pojawiają się także kontrowersyjne przypadki, budzące często niesmak wśród konsumentów. Spowodowane są one niewłaściwym zrozumieniem idei oraz chęcią poprawy wizerunku firmy i zwrócenia uwagi na istnienie marki na rynku w agresywny sposób. Celem pracy jest przedstawienie zastosowania marketingu społecznie zaangażowanego z uwzględnieniem zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, a także kontrowersji pojawiających się w tym obszarze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz