Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Globalizacja konsumpcji a postawy etnocentryczne konsumentów

Tytuł:
Globalizacja konsumpcji a postawy etnocentryczne konsumentów
Globalization of consumption and ethnocentric attitudes of consumers
Autorzy:
Matysik-Pejas, R.
Data publikacji:
2009
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
etnocentryzm konsumencki
globalizacja konsumpcji
konsumenci
konsumpcja
postawy konsumenckie
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2009, 11, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono wielowątkowe procesy globalizacji konsumpcji wraz z jej uwarunkowaniami i skutkami oraz zjawisko etnocentryzmu konsumenckiego, będącego swego rodzaju reakcją na rozprzestrzenianie się zunifikowanych wzorców konsumpcji.

Globalization of the consumption is a sum of processes finding their reflection in all aspects of consumer's functioning on the market. It is not possible to judge it explicitly - unconditionally bad or good. Globalization of the consumption is carrying both positive and negative effects with it. Scope of its influence is depending on a "base" to which is coming across in given country or region. On the one hand a pressure of standardized models of the consumption is noticed, which are a result of spreading of global culture of the consumption, on the other hand it is possible to observe phenomenon of the consumer ethnocentrism, which is kind of defense against the pressure of foreign products. However one should be marked - consumer ethnocentrism is getting in principle to approval and purchase of origin native (domestic) products, while globalization of the consumption embraces the sphere of the consumption, not being limited only to approval of global products .

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz