Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacje technologiczne w polskim przemyśle drobiarskim w opinii konsumentów

Tytuł:
Innowacje technologiczne w polskim przemyśle drobiarskim w opinii konsumentów
Technological innovations in the Polish poultry industry in the opinion of consumers
Autorzy:
Kosicka-Gebska, M.
Tul-Krzyszczuk, A.
Gebski, J.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2013, 15, 3
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań była ocena poziomu akceptacji konsumentów w stosunku do możliwych zmian, które można by zastosować przez producentów w przygotowaniu mięsa drobiowego, jako przykład działań związanych ze zwiększeniem poziomu innowacyjności produktu. Konsumenci zwracają coraz częściej uwagę na wartość odżywczą produktów i doceniają „dodatkowe wartości”, a w szczególności te, które korzystnie wpływają na smak oraz jakość produktu. Przedstawiono informacje o poziomie akceptacji przez konsumentów podejmowanych działań innowacyjnych związanych z mięsem drobiowym i polegających na dodawaniu lub obniżaniu zawartości wybranych substancji w mięsie, np.: witamin, związków mineralnych, soli, tłuszczu, błonnika, wody, cukru. Badania wykazały, że konsumenci, w największym stopniu zaakceptowaliby działania polegające na dodaniu związków mineralnych (ocena średnia 4,05) i witamin (ocena średnia 3,98) oraz na obniżeniu zawartości tłuszczu (ocena średnia 3,86).

Polish food market, which for many years have been characterized by a predominance of supply side, constantly adapting its products to changing consumer needs. Although the consumption of poultry meat is higher in comparison to other types of meat and in 2011 fluctuated at the level of 74 kg/person/year, it's still the producers are trying to convince consumers to increase their level ofconsumption. The modern consumer pays more and more attention to the nutritional value of the product consumed and appreciated the „ added value ", which are a consequence of its consumption, and in particular those which have a positive effect on the taste and quality of the product and have a positive impact on the health andfunctioning of the human being. Therefore, it seems reasonable to study, where one of the goals is to provide information about the level offood producers to consumer acceptance of innovative activities undertaken related to poultry meat and involving the addition or reduction of the content ofcertain substances such as vitamins, minerals, salt, fal, cellulose, water, or sugar. The results of empirical studies have shown that consumers of the possible applications of innovation in poultry meat, the greatest accept any action involving the addition of minerals (average rating 4.05) and vitamins (average rating 3.98) and reducedfat (rating average 3.86).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz