Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hejt jako społeczny przejaw patologii w internecie. Próba klasyfikacji adresatów

Tytuł:
Hejt jako społeczny przejaw patologii w internecie. Próba klasyfikacji adresatów
Hejt as a social manifestation of pathology on the internet. Attempt to classify recipients
Autorzy:
Urbanek, Grzegorz
Data publikacji:
2018-08-09
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie
Tematy:
hejt
mowa nienawiści
Internet
Facebook
Twitter
hate
hate speech
Źródło:
Kultura Bezpieczeństwa. Nauka – Praktyka – Refleksje; 2018, 29; 218-237
2299-4033
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza publikacja koncentruje się na opisaniu zjawiska hejtu jako społecznego przejawu patologii w Internecie. To przede wszystkim próba sklasyfikowania adresatów mowy nienawiści w tymże środowisku. Autor publikacji wskazał mechanizmy i przykłady zastosowania mowy nienawiści wobec zwykłych użytkowników Internetu, osób znanych opinii publicznej, podmiotów gospodarczych i zbiorowości. W pracy opisał także przykłady odpowiedzi na ataki hejterów i prób przeciwstawienia się temu zjawisku zarówno ze strony adresatów mowy nienawiści, jak i organizacji międzynarodowych i przedstawicieli branży IT. Niniejsza praca została oparta na modelu opisowo-analitycznym.

This publication focuses on describing the phenomenon of hate as a social manifestation of pathology on the Internet. It is above all an attempt to classify hate speech recipients in this environment. The author of the publication pointed out the mechanisms and examples of the use of hate speech towards ordinary Internet users, people known to the public, business entities and communities. He also described examples of the response to hater attacks and attempts to counter this phenomenon by both hate speech recipients as well as international organizations and representatives of the IT industry. This work has been based on a descriptive and analytical model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz