Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zależność zaburzeń mowy i osiągnięć szkolnych uczniów klas III szkoły podstawowej

Tytuł:
Zależność zaburzeń mowy i osiągnięć szkolnych uczniów klas III szkoły podstawowej
The Relationship Between Speech Disorders and a Child’s Academic Performance among the Third-Grade Students of Primary School
Autorzy:
Mistal, Paulina
Data publikacji:
2020-08-27
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Tematy:
rozwój mowy
zaburzenia mowy
edukacja szkolna
speech development
speech disorders
school education
Źródło:
Logopedia; 2018, 47, 2; 437-450
0459-6935
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące porównania wyników w nauce osiąganych w szkole przez uczniów, którzy mają zaburzenia mowy oraz wyników dzieci, które takich zaburzeń nie mają. Badania zostały przeprowadzone na podstawie „Logopedycznego Testu Przesiewowego Dla Dzieci w Wieku Szkolnym” (Grabias, Kurkowski i Woźniak 2007). Wyniki badań porównano z ocenami końcoworocznymi oraz wynikami ankiet, w których nauczyciele ocenili osiągnięcia szkolne dzieci. Podjęty problem badawczy jest istotny nie tylko dla logopedów, ale również dla pedagogów i pracowników oświaty.

The article presents the results of study concerning the comparison between the academic results obtained at school by students suffering from speech disorders and those achieved by children without such impairments. The study was conducted based on “The Logopedic Screening Test for School-Age Children” ([Logopedyczny Test Przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym], Grabias, Kurkowski and Woźniak, 2007). The results of the testing were compared with the end-of-year grades as well as with the results of the questionnaire in which the teachers assessed the children’s academic performance. The question explored in the study is crucial not only for logopedists but also for teachers and education workers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz