Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ship Manoeuvring Auxiliary Differential Equations for Optimal Sea Trials Programme Design

Tytuł:
Ship Manoeuvring Auxiliary Differential Equations for Optimal Sea Trials Programme Design
Pomocnicze równania różniczkowe ruchów manewrowych statku w optymalizacji programu prób morskich
Autorzy:
Artyszuk, J.
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
Inżynieria Ruchu Morskiego 2005
manewrowanie statku
model
identyfikacja
próby morskie
ship manoeuvring
mathematical model
identification
sea trials
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2005, 6 (78); 11-20
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present study compactly demonstrates the drift-nondimensional yaw correlation limit for a wide range of accelerated turning tests and zigzag tests based on manoeuvring simulation. Next, the problem of tracking an arbitrary drift angle-nondimensional yaw velocity trajectory (important in the identification of hull hydrodynamic forces) is solved by means of two differential equations with derivatives versus drift angle. Finally, additional valuable sets of differential equations are formulated with the travelled distance or heading as an independent variable - most of manoeuvring commands relate to those parameters, as to be easily observed and having both navigational and hydrodynamic significance.

Przedstawiono kilka wartościowych równań różniczkowych ruchu, które są pomocne przy projektowaniu prób morskich zawierających najwięcej informacji potrzebnych w identyfikacji lub weryfikacji matematycznego modelu manewrowania. W odniesieniu do znanych manewrów, dobrym przykładem jest tutaj pełna gama prób przyspieszonej cyrkulacji lub wężowych. Podano również rozwiązanie problemu sterowań koniecznych do osiągnięcia zadanej trajektorii kąt dryfu względna prędkość kątowa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz