Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Detecting driver’s fatigue, distraction and activity using a non-intrusive ai-based monitoring system

Tytuł:
Detecting driver’s fatigue, distraction and activity using a non-intrusive ai-based monitoring system
Autorzy:
Costa, M.
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Społeczna Akademia Nauk w Łodzi. Polskie Towarzystwo Sieci Neuronowych
Tematy:
driver monitoring system
intelligent transportation systems
driver distraction monitoring
driver fatigue monitoring
Źródło:
Journal of Artificial Intelligence and Soft Computing Research; 2019, 9, 4; 247-266
2083-2567
2449-6499
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The lack of attention during the driving task is considered as a major risk factor for fatal road accidents around the world. Despite the ever-growing trend for autonomous driving which promises to bring greater road-safety benefits, the fact is today’s vehicles still only feature partial and conditional automation, demanding frequent driver action. Moreover, the monotony of such a scenario may induce fatigue or distraction, reducing driver awareness and impairing the regain of the vehicle’s control. To address this challenge, we introduce a non-intrusive system to monitor the driver in terms of fatigue, distraction, and activity. The proposed system explores state-of-the-art sensors, as well as machine learning algorithms for data extraction and modeling. In the domain of fatigue supervision, we propose a feature set that considers the vehicle’s automation level. In terms of distraction assessment, the contributions concern (i) a holistic system that covers the full range of driver distraction types and (ii) a monitoring unit that predicts the driver activity causing the faulty behavior. By comparing the performance of Support Vector Machines against Decision Trees, conducted experiments indicated that our system can predict the driver’s state with an accuracy ranging from 89% to 93%.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz