Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Educational Situations of Bilingual Students with Learning Disabilities in Hand in Hand Schools in Jerusalem

Tytuł:
The Educational Situations of Bilingual Students with Learning Disabilities in Hand in Hand Schools in Jerusalem
Sytuacja edukacyjna dwujęzycznych uczniów z trudnościami w uczeniu się w szkole Hand in Hand w Jerozolimie
Autorzy:
Perelmuter, Idit
Data publikacji:
2018-12-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
bilingual students
learning disabilities
educational system
Jews and Arabs
Israel
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2018, 51; 515-522
1233-6688
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article will address the educational situations with which bilingual students who have learning disabilities cope in the education system and in the bilingual schools of Hand in Hand, an association which was established to promote and develop a shared society for Arabs and Jews in Israel. In addition, it will describe the difficulties of the learning-disabled bilingual students and how they impact upon the student. The first part will present the educational concept of Hand in Hand and the reality of the bilingual school in Jerusalem in particular. The second part will describe educational situations in which bilingual students who have learning disabilities cope in the bilingual school of the Hand in Hand Association. Furthermore, it will address the difficulties of these students in the school. The third part focuses upon the relationship between the ecological model of Bronfenbrenner and neuro-developmental theory and the educational situations of learning-disabled bilingual students, with an emphasis on their immediate environment (the educational situations described in the article are taken from professional experience in my work in the bilingual school in Jerusalem as an inclusion teacher for learning-disabled bilingual students both in the elementary and middle schools).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz