Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A study of the factors influencing the environmental consciousness of consumers

Tytuł:
A study of the factors influencing the environmental consciousness of consumers
Badanie czynników mających wpływ na świadomość środowiskową konsumentów
Autorzy:
Benedek, A.
Takacs-Gyorgy, K.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Tematy:
environmental consciousness
consumer
consumer consciousness
demographic feature
consumer behaviour
demographic factor
conscious behaviour
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2013, 15, 5
1508-3535
2450-7296
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years the intensified consumer-consciousness has clearly determined the decisions of the consumers. A primary research was carried out among students in Hungary in the spring of 2010, which focused on a special segment, the attitude of the environment-conscious consumers and the demographic features affecting them. The decisions of the environment-conscious consumers, who keep in mind the interest of others, are clearly determined by the factors such as which lifecycle they are in, social status, marital status, gender and qualifications. According to research result the female members (in relationship, with children and high qualifications) of the elder generation group are significantly more environment-conscious than those with other demographic features. The research also pointed out that from the environment-consciousness point of view not all the demographic features are influencing factors. The role of income and place of residence is not relevant from this point of view. However, the significance of the attitudes from the research point of view are very important as there is a medium, and positive correlation between the actual behaviour and attitudes.

Świadomość konsumenta w widoczny sposób określała jego decyzje zakupowe. W 2010 r. przeprowadzono badania wśród węgierskich studentów, które obejmowały zachowania konsumentów traktujących środowisko w świadomy sposób i cechy demograficzne mające na nich wpływ. Decyzje konsumentów traktujących środowisko w świadomy sposób, mających na uwadze dobro innych, były wyraźnie uwarunkowane czynnikami, takimi jak okres życia, w którym się znajdują, status społeczny, status materialny, płeć i wykształcenie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz