LDR 03054cam#a2200529#i#4500
001 3223201553809
003 OLSZT 005
005 20220224220741.0
008 211203s2021####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788380326576
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h eng
045 2 %b d1843 %b d1900
046 %k 2019
100 1 %a Figes, Orlando %d (1959- ). %e Autor
245 1 0 %a Europejczycy : %b początki kosmopolitycznej kultury / %c Orlando Figes ; z angielskiego przełożyli Łukasz Błaszczyk i Paweł Sajewicz.
246 3 # %a Początki kosmopolitycznej kultury
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Europeans : %b three lives and the making of a cosmopolitan culture, %f 2019
260 # %a Warszawa : %b Wielka Litera, %c 2021.
300 %a 590, [1] strona, [16] stron tablic : %b ilustracje (w tym kolorowe) ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
500 %a Tytuł oryginału: The Europeans : three lives and the making of a cosmopolitan culture.
504 %a Indeks.
520 8 %a "Jak doszło do tego, że około 1900 roku na całym kontynencie obowiązywały te same lektury, reprodukowano te same obrazy, tę samą muzyką grano w domach i tej samej muzyki słuchano w salach koncertowych, a we wszystkich znaczących europejskich operach wystawiano te same dzieła? W jaki sposób wytworzył się europejski kanon, który dziś stanowi fundament kultury wysokiej nie tylko w Europie, ale wszędzie tam, gdzie Europejczycy się osiedli? Ten szczególnego rodzaju kosmopolityzm – wspólnota dzieł sztuki, myśli i rozwoju – sprawił, że wybitne talenty mogły jeszcze jaśniej zabłysnąć na międzynarodowej scenie. Orlando Figes pokazuje to na przykładzie burzliwych losów trójki artystów, których dziś nazwalibyśmy bohaterami kultury masowej. Ich kariery bowiem rozwijały się bez względu na jakiekolwiek granice. kultura, aby się utrzymać, musi działać jak biznes, a artyści nieraz muszą funkcjonować jak biznesmeni. I to nadal się nie zmieniło" [https://wielkalitera.pl].
600 1 9 %a Turgieniew, Iwan %d (1818-1883)
600 1 %a Viardot-García, Pauline %d (1821-1910).
600 1 %a Viardot, Louis %d (1800-1883).
648 9 %a 1801-1900
650 9 %a Kosmopolityzm
650 9 %a Pisarze
650 9 %a Artyści
651 9 %a Europa
655 9 %a Opracowanie
658 %a Historia
658 %a Kultura i sztuka
700 1 # %a Błaszczyk, Łukasz %d (1983- ). %e Tłumacz
700 1 # %a Sajewicz, Paweł. %e Tłumacz
710 2 # %a Wielka Litera. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223201553809 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8032-657-6
990 %a #3
"Jak doszło do tego, że około 1900 roku na całym kontynencie obowiązywały te same lektury, reprodukowano te same obrazy, tę samą muzyką grano w domach i tej samej muzyki słuchano w salach koncertowych, a we wszystkich znaczących europejskich operach wystawiano te same dzieła? W jaki sposób wytworzył się europejski kanon, który dziś stanowi fundament kultury wysokiej nie tylko w Europie, ale wszędzie tam, gdzie Europejczycy się osiedli? Ten szczególnego rodzaju kosmopolityzm – wspólnota dzieł sztuki, myśli i rozwoju – sprawił, że wybitne talenty mogły jeszcze jaśniej zabłysnąć na międzynarodowej scenie. Orlando Figes pokazuje to na przykładzie burzliwych losów trójki artystów, których dziś nazwalibyśmy bohaterami kultury masowej. Ich kariery bowiem rozwijały się bez względu na jakiekolwiek granice. kultura, aby się utrzymać, musi działać jak biznes, a artyści nieraz muszą funkcjonować jak biznesmeni. I to nadal się nie zmieniło" [https://wielkalitera.pl].
We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process
There are orders in the cart
There are orders to send in the cart. Do you want to send them for realization?