Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Walka o ogień... : czy jesteśmy gotowi na kaganek oświaty?

LDR     03318caa#a2200553#i#4500
001     3223301656385
003     OLSZT 005
005     20221017115515.0
008     221017s2020####pl#||||g#####|||###|pol#d
035     %a (PL)b1000002328412
035     %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912614699705606
035     %a 991052973855805066
040     %a WA N %c WA N %d WA N %d Pozn PBP/MM %e PNN %d OLSZT 005
045 2   %b d2001 %b d2020
046     %k 2020
100 1   %a Pierzchała, Anna. %e Autor
245 1 0 %a Walka o ogień... : %b czy jesteśmy gotowi na kaganek oświaty? / %c Anna Pierzchała, Zbigniew Łęski.
260 #   %c 2020.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Artykuły
380     %a Publikacje naukowe
388 1   %a 2001-
504     %a Bibliografia na stronie 217.
520 8   %a "Wydaje się, że tak jak tysiące lat temu ludzie próbowali okiełznać żywioł ognia i wykorzystać go do konstruktywnych celów, tak samo teraz stają w obliczu nowego wyzwania. Jest nim umiejętność poradzenia sobie z natłokiem informacji płynących do nas poprzez nowe media. Z jednej strony dają one bowiem szansę realizacji idei edukacji otwartej, z drugiej natomiast wymagają posiadania szeregu umiejętności związanych z poszukiwaniem, analizą, selekcją i weryfikacją danych. Autorzy niniejszego opracowania analizują przyczyny braku tych umiejętności, wykorzystując do tego psychologiczną koncepcję analizy transakcyjnej. Wyjaśniają znaczenie uwarunkowań struktury Osobowości w kontekście zachowań pasywnych i pojawiającego się w związku z nimi dyskontowania, będących podstawą wspomnianych powyżej trudności. Wskazują jednocześnie jedną z dróg poprawy sytuacji, jaką jest oddziaływanie w procesie edukacji na obszar Ja-Dorosły człowieka, który w założeniach odpowiada za umiejętności analizy i weryfikacji informacji" [Abstrakt].
648   7 %a 2001- %2 DBN
650   7 %a Nowe media (komunikacja) %2 DBN
650   7 %a Otwarte zasoby edukacyjne %2 DBN
650   9 %a Kompetencje informacyjne
650   9 %a Kompetencje medialne
650   9 %a Użytkownicy informacji
650   7 %a Osobowość %2 DBN
650   9 %a Postawy
650   9 %a Dyskontowanie (psychologia) %2 DBN
650   7 %a Analiza transakcyjna %2 DBN
650   7 %a Edukacja medialna %2 DBN
650   9 %a Edukacja informacyjna
651   7 %a Polska %2 DBN
655   7 %a Artykuł problemowy %2 DBN
655   7 %a Artykuł z pracy zbiorowej %2 DBN
658     %a Informatyka i technologie informacyjne
658     %a Media i komunikacja społeczna
658     %a Psychologia
658     %a Edukacja i pedagogika
700 1 # %a Łęski, Zbigniew %c (pedagogika). %e Autor
773 0 # %i // W: %t Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T. 5, Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej, %w (OLSZT 005)3223101445369 %z 9788378508533 %z 9788380954236 %g s. 209-217
856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223301656385 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC 

"Wydaje się, że tak jak tysiące lat temu ludzie próbowali okiełznać żywioł ognia i wykorzystać go do konstruktywnych celów, tak samo teraz stają w obliczu nowego wyzwania. Jest nim umiejętność poradzenia sobie z natłokiem informacji płynących do nas poprzez nowe media. Z jednej strony dają one bowiem szansę realizacji idei edukacji otwartej, z drugiej natomiast wymagają posiadania szeregu umiejętności związanych z poszukiwaniem, analizą, selekcją i weryfikacją danych. Autorzy niniejszego opracowania analizują przyczyny braku tych umiejętności, wykorzystując do tego psychologiczną koncepcję analizy transakcyjnej. Wyjaśniają znaczenie uwarunkowań struktury Osobowości w kontekście zachowań pasywnych i pojawiającego się w związku z nimi dyskontowania, będących podstawą wspomnianych powyżej trudności. Wskazują jednocześnie jedną z dróg poprawy sytuacji, jaką jest oddziaływanie w procesie edukacji na obszar Ja-Dorosły człowieka, który w założeniach odpowiada za umiejętności analizy i weryfikacji informacji" [Abstrakt].

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz