Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań naukowych

Autorzy :
Benner, Dietrich (1941- )
Tytuł pełny :
Zarys ogólnej dydaktyki nauki : podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań naukowych / Dietrich Benner ; przełożył z języka niemieckiego i opracował Dariusz Stępkowski
Rok wydania :
2021
Wydawca :
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ISBN :
9788380958968
9788375879056
Seria :
Pedagogika Nauce i Praktyce
Opis fizyczny :
423 strony : ilustracje ; 24 cm
Wydanie :
Wydanie pierwsze
Uwagi :
Tłumaczenie zostało dofinansowane przez Instytut Goethego
Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeksy
Temat :
Teoria nauczania
Filozofia edukacji
Pedagogika
Kształcenie nauczycieli
Kompetencje dydaktyczne
Nauczanie
Samokształcenie
Uczenie się
Edukacja i pedagogika
Historia
Gatunek / Forma :
Książki
Publikacje naukowe
Monografia
Współtwórcy :
Stępkowski, Dariusz (1968- ). Tłumacz Redaktor
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
LDR     04559cam#a2200589###4500
001     3223201548282
003     OLSZT 005
005     20211208200338.9
008     211115s2021####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020     %a 9788380958968
020     %a 9788375879056
035     %a WoG21006997
040     %a WAR_WOL/PG %c WAR_WOL/PG %d WAR_WOL/PG %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h ger
046     %k 2020
100 1   %a Benner, Dietrich %d (1941- ). %e Autor
245 1 0 %a Zarys ogólnej dydaktyki nauki : %b podstawy i orientacje dla kształcenia nauczycieli, nauczania i badań naukowych / %c Dietrich Benner ; przełożył z języka niemieckiego i opracował Dariusz Stępkowski.
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Umriss der allgemeinen Wissenschaftsdidaktik : %b Grundlagen und Orientierungen für Lehrerbildung, Unterricht und Forschung, %f 2020
250     %a Wydanie pierwsze.
260 #   %a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2021.
300     %a 423 strony : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Publikacje naukowe
388 1   %a 2001-
490 1   %a Pedagogika Nauce i Praktyce
504     %a Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeksy.
520 8   %a "Autor podejmuje kwestie o kluczowym znaczeniu nie tylko dla współczesnej dydaktyki, lecz także pedagogiki jako jednej z dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych. W centrum jego zainteresowań znalazła się dydaktyka nauki – kategoria, która w Polsce rzadko bywa przedmiotem analiz i badań pedagogicznych. Przyjęło się bowiem sądzić, że sztuką nauczania nauki mogą się zajmować – co najwyżej – dydaktyki szczegółowe, nie zaś dydaktyka ogólna.
520 8   %a Czytelnik w trakcie lektury ma rzadko spotykaną szansę zrozumienia, w czym tkwi tożsamość pedagogiki jako nauki. Jest to o tyle ważne, że współcześnie obserwujemy silną tendencję do redukowania dyscypliny, jaką jest pedagogika, do jakiejś części psychologii, socjologii, filozofii itp. Pedagodzy przejawiają dziwną skłonność do bezrefleksyjnego przejmowania języka, teorii i metod innych dyscyplin naukowych. Wskutek tego w tekstach pedagogicznych aż roi się od »izmów«, a sama pedagogika i jej przedstawiciele tracą z pola widzenia obowiązek tworzenia wiedzy, która będzie społecznie »zdrowa« i posłuży do rozwiązywania palących problemów praktyki edukacyjnej." Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka [z okładki].
520 8   %a "Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej, którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki. Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się" [ze wstępu].
536     %a Tłumaczenie zostało dofinansowane przez Instytut Goethego
650   9 %a Teoria nauczania
650   9 %a Filozofia edukacji
650   7 %a Pedagogika %2 DBN
650   7 %a Kształcenie nauczycieli %2 DBN
650   7 %a Kompetencje dydaktyczne %2 DBN
650   9 %a Nauczanie
650   9 %a Samokształcenie %2 DBN
650   9 %a Uczenie się %2 DBN
655   7 %a Monografia %2 DBN
658     %a Edukacja i pedagogika
658     %a Historia
700 1 # %a Stępkowski, Dariusz %d (1968- ). %e Tłumacz %e Redaktor
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
830   0 %a Pedagogika Nauce i Praktyce
856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223201548282 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a 978-83-8095-896-8
920     %a 978-83-7587-905-6
990     %a #1 

"Autor podejmuje kwestie o kluczowym znaczeniu nie tylko dla współczesnej dydaktyki, lecz także pedagogiki jako jednej z dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych. W centrum jego zainteresowań znalazła się dydaktyka nauki – kategoria, która w Polsce rzadko bywa przedmiotem analiz i badań pedagogicznych. Przyjęło się bowiem sądzić, że sztuką nauczania nauki mogą się zajmować – co najwyżej – dydaktyki szczegółowe, nie zaś dydaktyka ogólna.

Czytelnik w trakcie lektury ma rzadko spotykaną szansę zrozumienia, w czym tkwi tożsamość pedagogiki jako nauki. Jest to o tyle ważne, że współcześnie obserwujemy silną tendencję do redukowania dyscypliny, jaką jest pedagogika, do jakiejś części psychologii, socjologii, filozofii itp. Pedagodzy przejawiają dziwną skłonność do bezrefleksyjnego przejmowania języka, teorii i metod innych dyscyplin naukowych. Wskutek tego w tekstach pedagogicznych aż roi się od »izmów«, a sama pedagogika i jej przedstawiciele tracą z pola widzenia obowiązek tworzenia wiedzy, która będzie społecznie »zdrowa« i posłuży do rozwiązywania palących problemów praktyki edukacyjnej." Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka [z okładki].

"Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej, którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki. Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się" [ze wstępu].


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza :
KG 183589
Sygnatura :
W 183589 Wypożyczalnia
Stan fizyczny :
nowa
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Dokumenty przeznaczone do udostępnienia na miejscu

Nr inwentarza :
KG 183588
Sygnatura :
P Informatorium. Czytelnia
Stan fizyczny :
nowa
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies