Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

(Kontr-)rewolucja oświatowa : studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych

Autorzy :
Śliwerski, Bogusław (1954- )
Tytuł pełny :
(Kontr-)rewolucja oświatowa : studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych / Bogusław Śliwerski
Rok wydania :
2020
Wydawca :
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN :
9788381429788
9788381429795
Opis fizyczny :
301, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm
Wydanie :
Wydanie I
Uwagi :
W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób
Bibliografia, netografia na stronach 289-301
Temat :
Polityka oświatowa
Prawica (politologia)
Reforma oświaty
Szkolnictwo
Polska
Edukacja i pedagogika
Polityka, politologia, administracja publiczna
Gatunek / Forma :
Książki
Publikacje naukowe
Esej
Współtwórcy :
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo. Wydawca
Książka
LDR     04122cam#a2200589#i#4500
001     3223201552730
003     OLSZT 005
005     20211227200520.9
008     211201s2020####pl#||||g#||||||||#||pol#d
015     %a UWD 2021/4745
020     %a 9788381429788 %q (oprawa miękka)
020     %z 9788381429795 %q (e-book)
035     %a (OCoLC)1204362535
035     %a (PL)b1000000887054
035     %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9911792645505606
035     %a 991052877511805066
040     %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
045 2   %b d1989 %b d2019
046     %k 2020
100 1   %a Śliwerski, Bogusław %d (1954- ) %e Autor
245 1 0 %a (Kontr-)rewolucja oświatowa : %b studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych / %c Bogusław Śliwerski.
246 3 0 %a Studium z polityki prawicowych reform edukacyjnych
250     %a Wydanie I.
260 #   %a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2020.
300     %a 301, [2] strony : %b fotografie, ilustracje, wykresy ; %c 25 cm.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Publikacje naukowe
388 1   %a 2001-
500     %a W aneksie na stronach 211-288: Kalendarium prawicowych reform oświatowych w latach 1989-2019 oraz teksty listów, apeli, petycji, stanowisk, ekspertyz, opinii, komunikatów organizacji, zespołów i poszczególnych osób.
504     %a Bibliografia, netografia na stronach 289-301.
520 8   %a "Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].
520 8   %a Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].
648   7 %a 1901-2000 %2 DBN
648   7 %a 1989-2000 %2 DBN
648   7 %a 2001- %2 DBN
650   7 %a Polityka oświatowa %2 DBN
650   7 %a Prawica (politologia) %2 DBN
650   7 %a Reforma oświaty %2 DBN
650   7 %a Szkolnictwo %2 DBN
651   9 %a Polska %2 DBN
655   9 %a Esej
658     %a Edukacja i pedagogika
658     %a Polityka, politologia, administracja publiczna
710 2 # %a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223201552730 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a 978-83-8142-978-8 (oprawa miękka)
920     %z 978-83-8142-979-5 (e-book)
990     %a #1 

"Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Szkoła III RP nadal jest organizowana i prowadzona na wzór biurokratycznych instytucji państwowych przełomu XIX i XX w., by realizować w niej cele zgodnie z zasadą administracyjnej racjonalności, a więc przy stosowaniu tych samych środków, w tym samym czasie i względnie tych samych warunkach określanych przez centralistyczną władzę. Chodzi o to, by do maksimum wykluczyć z ich funkcjonowania przypadek (los), nauczycielską niezależność, twórczość i uczniowską autonomię [...].

Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół, bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy" [ze wstępu].


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza :
KG 183658
Sygnatura :
W 183658 Wypożyczalnia
Stan fizyczny :
nowa
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies