Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Myślenie w edukacji

Autorzy :
Lipman, Matthew (1923-2010)
Tytuł pełny :
Myślenie w edukacji / Matthew Lipman ; tłumaczenie Anna Łagodzka
Rok wydania :
2021
Wydawca :
Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN :
9788382205954
Seria :
Edukacja dla Mądrości
Opis fizyczny :
365 stron ; 24 cm
Uwagi :
Bibliografia na stronach 325-337. Indeksy
Temat :
Myślenie twórcze
Krytycyzm
Nauczanie
Kształcenie
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Gatunek / Forma :
Książki
Publikacje naukowe
Publikacje fachowe
Opracowanie
Współtwórcy :
Łagodzka, Anna. Tłumacz
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo. Wydawca
Książka
LDR     02905cam#a2200505#i#4500
001     3223301579013
003     OLSZT 005
005     20220513200610.1
008     220217s2021####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020     %a 9788382205954
035     %a (BPTOR)1323302200619
040     %a BPTOR %c BPTOR %e PNN %d BPTOR %d OLSZT 005
041 0 # %a pol %h eng
046     %k 2003
100 1   %a Lipman, Matthew %d (1923-2010). %e Autor
245 1 0 %a Myślenie w edukacji / %c Matthew Lipman ; tłumaczenie Anna Łagodzka.
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Thinking in education
260 #   %a Łódź : %b Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, %c 2021.
300     %a 365 stron ; %c 24 cm.
336     %a tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Publikacje naukowe
380     %a Publikacje fachowe
385     %a Nauczyciele
385     %a Pedagodzy
388 1   %a 2001-
490 1   %a Edukacja dla Mądrości
504     %a Bibliografia na stronach 325-337. Indeksy.
520 8   %a "Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania.[...]
Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie" [z okładki]. 650 9 %a Myślenie twórcze 650 9 %a Krytycyzm 650 9 %a Nauczanie 650 9 %a Kształcenie 655 9 %a Opracowanie 658 %a Edukacja i pedagogika 658 %a Psychologia 700 1 # %a Łagodzka, Anna. %e Tłumacz 710 2 # %a Uniwersytet Łódzki. %b Wydawnictwo. %e Wydawca %4 pbl 830 0 %a Edukacja dla Mądrości 856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223301579013 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC 856 4 # %u https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2021/12/Lipman_Myslenie-w-edukacji-28.pdf %y Spis treści, wprowadzenie, podziękowania i wstęp 920 %a ISBN 978-83-8220-595-4

"Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania.[...]
Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie" [z okładki].


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza :
KG 183831
Sygnatura :
W 183831 Wypożyczalnia
Stan fizyczny :
nowa
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies