Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wspaniałe eksperymenty dla dzieci : nauka

Autorzy:
Chatterton, Crystal [GOOGLE   Link otwiera się w nowym oknie]
Tytuł pełny:
Wspaniałe eksperymenty dla dzieci : nauka / Crystal Chatterton ; tłumaczenie Marek Czekański
Rok wydania:
2022
Wydawca:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
9788301220624
Opis fizyczny:
XIII, [1], 233, [2] strony : fotografie ; 25 cm
Uwagi:
Netografia na stronach 226-227
Temat:
Eksperymenty
Nauka
Edukacja i pedagogika
Nauka i badania
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje popularnonaukowe
Publikacje dydaktyczne
Ćwiczenia i zadania
Współtwórcy:
Czekański, Marek (1948- ) Tłumacz
Wydawnictwo Naukowe PWN. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR     04151cam#a2200493#i#4500
001     3223301625421
003     OLSZT 005
005     20220909132921.4
008     220705s2022####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020     %a 9788301220624
035     %a (PL)b1000002589389
035     %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9912726495505606
035     %a 991053016258005066
040     %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h eng
046     %k 2018
100 1   %a Chatterton, Crystal. %e Autor
245 1 0 %a Wspaniałe eksperymenty dla dzieci : %b nauka / %c Crystal Chatterton ; tłumaczenie Marek Czekański.
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Awesome science experiments for kids, %f 2018
246 3 # %a Nauka
260 #   %a Warszawa : %b Wydawnictwo Naukowe PWN, %c 2022.
300     %a XIII, [1], 233, [2] strony : %b fotografie ; %c 25 cm.
336     %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337     %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338     %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380     %a Książki
380     %a Publikacje popularnonaukowe
380     %a Publikacje dydaktyczne
385     %m Grupa wiekowa %a Dzieci
385     %m Grupa wiekowa %a 6-8 lat
385     %m Grupa wiekowa %a 9-13 lat
388 1   %a 2001-
504     %a Netografia na stronach 226-227.
520 8   %a "Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matematyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie – pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u. Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń. Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie. Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń" [https://ksiegarnia.pwn.pl].
650   7 %a Eksperymenty %2 DBN
650   7 %a Nauka %2 DBN
655   9 %a Ćwiczenia i zadania %2 DBN
658     %a Edukacja i pedagogika
658     %a Nauka i badania
700 1 # %a Czekański, Marek %d (1948- ) %e Tłumacz
710 2 # %a Wydawnictwo Naukowe PWN. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u https://opac.wmbp.olsztyn.pl/integro/site/recorddetail/3223301625421 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a ISBN 978-83-01-22062-4 

"Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matematyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie – pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u. Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń. Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie. Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń" [https://ksiegarnia.pwn.pl].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 184193
Sygnatura:
W 184193 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Niedostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz