Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nie do wiary

Autorzy:
Ariely, Dan (1967- )
Tytuł pełny:
Nie do wiary / Dan Ariely ; przełożyła Agnieszka Nowak-Młynikowska
Rok wydania:
© 2024
Wydawca:
Sopot : Wydawnictwo Smak Słowa
ISBN:
9788367709255
Opis fizyczny:
316, [4] strony : ilustracje ; 24 cm
Zawartość:
  1. Wir błędnych przekonań
  2. Elementy emocjonalne i opowieść o stresie
  3. Elementy poznawcze i opowieść o naszym dysfunkcyjnym systemie przetwarzania informacji
  4. Elementy osobowościowe i opowieść o różnicach indywidualnych
  5. Elementy społeczne i opowieść o plemienności
  6. Błędne przekonania, zaufanie i opowieść o przyszłości.

Uwagi:
Na okładce: Irracjonalne przekonania racjonalnych ludzi
Bibliografia na stronach 299-305. Indeksy
Temat:
Przekonania
Błędy poznawcze (psychologia)
Irracjonalność
Manipulacja (psychologia)
Fake news
Kłamstwo
Dezinformacja
Teorie spiskowe
Psychologia społeczna
Psychologia
Socjologia i społeczeństwo
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje popularnonaukowe
Opracowanie
Współtwórcy:
Nowak-Młynikowska, Agnieszka. Tłumaczenie
Smak Słowa. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03885cam#a2200541#i#4500
001 3223501855291
003 OLSZT 005
005 20241017102917.1
008 241017s2024####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788367709255 %q oprawa miękka
035 %a xx005801566
035 %a (SIEDL 004)0843502287170
040 %a KAT U/DO %b pol %e PNN %c KAT U/DOs %d KAT U/DO %d SIEDL 004 %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h eng
046 %k 2023
100 1 %a Ariely, Dan %d (1967- ). %e Autor
245 1 0 %a Nie do wiary / %c Dan Ariely ; przełożyła Agnieszka Nowak-Młynikowska.
246 1 # %i Tytul oryginału: %a Misbelief : %b what makes rational people believe irrational things
260 # %a Sopot : %b Wydawnictwo Smak Słowa, %c © 2024.
300 %a 316, [4] strony : %b ilustracje ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki %2 dbn
380 %a Publikacje popularnonaukowe %2 dbn
388 1 %a 2001- %2 dbn
500 %a Na okładce: Irracjonalne przekonania racjonalnych ludzi.
504 %a Bibliografia na stronach 299-305. Indeksy.
505 8 # %a <ol type="I"><li>Wir błędnych przekonań</li><li>Elementy emocjonalne i opowieść o stresie</li><li>Elementy poznawcze i opowieść o naszym dysfunkcyjnym systemie przetwarzania informacji</li><li>Elementy osobowościowe i opowieść o różnicach indywidualnych</li><li>Elementy społeczne i opowieść o plemienności</li><li>Błędne przekonania, zaufanie i opowieść o przyszłości.</li></ol>
520 8 %a "Dezinformacja co dzień wpływa na każdego z nas - od mediów społecznościowych po większe wyzwania polityczne, od zdawkowych rozmów w supermarkecie po najbardziej intymne relacje. Mimo że zdajemy sobie sprawę z zagrożeń związanych z dezinformacją, należy podkreślić, że jest to problem nader złożony, któremu nie zdołamy zaradzić wyłącznie przez kontrolowanie mediów społecznościowych. Co więcej, nasze ograniczone i niezbyt skuteczne rozwiązania bardzo często są pochodną polityki partyjnej oraz indywidualnych interpretacji prawdy".
520 8 %a "Dezinformacja - jak się okazuje - odwołuje się z powodzeniem do wrodzonych mechanizmów psychicznych, które tkwią w każdym z nas (niezależnie od poglądów politycznych). Co za tym idzie - tylko poprzez zrozumienie owych mechanizmów możemy osłabić jej oddziaływanie. [...] Powołując się na najnowsze badania, Ariely ujawnia najważniejsze czynniki - emocjonalne, poznawcze, osobowościowe i społeczne - które wciągają ludzi w wir nieufności i fałszywych informacji, i dowodzi, że w pewnych okolicznościach każdy z nas może ulec błędnym przekonaniom.<br>Ariely daje nam jednak nadzieję. Pokazuje, że nawet w czasach, gdy zaawansowana sztuczna inteligencja potrafi tworzyć przekonujące »fake news« w nieznanej dotąd skali, rozumienie sił podsycających błędne przekonania czyni nas - jako jednostki i jako całe społeczeństwo - bardziej odpornymi na ich zwodniczy czar" [z okładki].
650 9 %a Przekonania
650 9 %a Błędy poznawcze (psychologia)
650 9 %a Irracjonalność
650 9 %a Manipulacja (psychologia)
650 9 %a Fake news
650 9 %a Kłamstwo
650 9 %a Dezinformacja
650 9 %a Teorie spiskowe
650 9 %a Psychologia społeczna
655 9 %a Opracowanie
658 %a Psychologia
658 %a Socjologia i społeczeństwo
700 1 # %a Nowak-Młynikowska, Agnieszka. %e Tłumaczenie
710 2 # %a Smak Słowa. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223501855291 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 9788367709255 %q oprawa miękka : %c zł 79,90

"Dezinformacja co dzień wpływa na każdego z nas - od mediów społecznościowych po większe wyzwania polityczne, od zdawkowych rozmów w supermarkecie po najbardziej intymne relacje. Mimo że zdajemy sobie sprawę z zagrożeń związanych z dezinformacją, należy podkreślić, że jest to problem nader złożony, któremu nie zdołamy zaradzić wyłącznie przez kontrolowanie mediów społecznościowych. Co więcej, nasze ograniczone i niezbyt skuteczne rozwiązania bardzo często są pochodną polityki partyjnej oraz indywidualnych interpretacji prawdy".

"Dezinformacja - jak się okazuje - odwołuje się z powodzeniem do wrodzonych mechanizmów psychicznych, które tkwią w każdym z nas (niezależnie od poglądów politycznych). Co za tym idzie - tylko poprzez zrozumienie owych mechanizmów możemy osłabić jej oddziaływanie. [...] Powołując się na najnowsze badania, Ariely ujawnia najważniejsze czynniki - emocjonalne, poznawcze, osobowościowe i społeczne - które wciągają ludzi w wir nieufności i fałszywych informacji, i dowodzi, że w pewnych okolicznościach każdy z nas może ulec błędnym przekonaniom.
Ariely daje nam jednak nadzieję. Pokazuje, że nawet w czasach, gdy zaawansowana sztuczna inteligencja potrafi tworzyć przekonujące »fake news« w nieznanej dotąd skali, rozumienie sił podsycających błędne przekonania czyni nas - jako jednostki i jako całe społeczeństwo - bardziej odpornymi na ich zwodniczy czar" [z okładki].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 186019
Sygnatura:
W 186019 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz