%a (Przed)szkolne spotkania z lekturą / %c redakcja naukowa Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek ; przy współpracy Aleksandry Zok-Smoły.
260
#
%a Katowice : %b Uniwersytet Śląski, %c 2015.
300
%a 566, [2] s. : %b il. ; %c 25 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
490
1
%a Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, %x 0208-6336 ; %v 3347
520
8
%a Autorzy tekstów, znawcy literatury dla dzieci i młodzieży, krytycy literaccy, dydaktycy, pedagodzy, bibliotekoznawcy i nauczyciele, podjęli próbę rozpisania na głosy pojemnego hasła ‒ (Przed)szkolne spotkania z lekturą. Tak powstał polifoniczny charakter tomu: rezultat rozmaitych odczytań frazy zaproponowanej przez redaktorki. I tak, przedrostek „przed” sprowokował do przyjęcia perspektywy pedagogicznej, związanej z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, często również pogłębionej refleksją terapeutyczną.
520
8
%a Wokół kolejnego elementu tytułu ‒ „szkolne” ‒ oscylowały przede wszystkim wypowiedzi dydaktyków, zarówno te proponujące rozwiązania metodyczne, dotyczące konkretnych tekstów literackich, jak i te, mające ambicje stworzenia szkicu historii recepcji lektury obecnej lub już nieobecnej w obowiązującym kanonie szkolnym. Ostatni człon hasła: „spotkania” – skłonił badaczy do metodologicznego namysłu wspierającego interpretacje „tradycyjnych” i „ponowoczesnych” tekstów pisanych z myślą o młodych odbiorcach oraz do interdyscyplinarnej refleksji sytuującej czytanie na pograniczu epistemologii, ontologii i aksjologii.<br>[Źródło: http://wydawnictwo.us.edu.pl/node/11483]
546
%a Tekst częśc. pol. i słowac. Streszcz. ang. i ros. przy pracach w jęz. pol., streszcz. ang. i pol. przy pracach w jęz. słowac.
648
9
%a 2001-
650
9
%a Czytelnictwo dziecięce %x popularyzacja
650
9
%a Język polski (przedmiot szkolny)
650
9
%a Literatura
650
9
%a Nauczanie początkowe
650
9
%a Bajki i baśnie
650
9
%a Nauczanie
650
9
%a Zastosowanie i wykorzystanie
650
9
%a Lektura szkolna
651
9
%a Polska
655
9
%a Literatura %x historia %x nauczanie %x przedszkola
655
9
%a Literatura dziecięca %x historia
655
9
%a Literatura młodzieżowa %x historia
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Literaturoznawstwo
700
1
#
%a Niesporek-Szamburska, Bernadeta. %e Redaktor
700
1
#
%a Wójcik-Dudek, Małgorzata. %e Redaktor
700
1
#
%a Zok-Smoła, Aleksandra. %e Redaktor
710
2
#
%a Uniwersytet Śląski (Katowice). %b Wydawnictwo. %4 pbl
830
0
%a Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach %x 0208-6336 %v 3347
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222800834573 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8012-623-7 (wersja drukowana)
920
%a ISBN 978-83-8012-624-4 (wersja elektroniczna)
Autorzy tekstów, znawcy literatury dla dzieci i młodzieży, krytycy literaccy, dydaktycy, pedagodzy, bibliotekoznawcy i nauczyciele, podjęli próbę rozpisania na głosy pojemnego hasła ‒ (Przed)szkolne spotkania z lekturą. Tak powstał polifoniczny charakter tomu: rezultat rozmaitych odczytań frazy zaproponowanej przez redaktorki. I tak, przedrostek „przed” sprowokował do przyjęcia perspektywy pedagogicznej, związanej z wychowaniem przedszkolnym i wczesnoszkolnym, często również pogłębionej refleksją terapeutyczną.
Wokół kolejnego elementu tytułu ‒ „szkolne” ‒ oscylowały przede wszystkim wypowiedzi dydaktyków, zarówno te proponujące rozwiązania metodyczne, dotyczące konkretnych tekstów literackich, jak i te, mające ambicje stworzenia szkicu historii recepcji lektury obecnej lub już nieobecnej w obowiązującym kanonie szkolnym. Ostatni człon hasła: „spotkania” – skłonił badaczy do metodologicznego namysłu wspierającego interpretacje „tradycyjnych” i „ponowoczesnych” tekstów pisanych z myślą o młodych odbiorcach oraz do interdyscyplinarnej refleksji sytuującej czytanie na pograniczu epistemologii, ontologii i aksjologii. [Źródło: http://wydawnictwo.us.edu.pl/node/11483]
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.