- Autorzy:
- Nowak-Dziemianowicz, Mirosława (1956- )
- Tytuł pełny:
- Szkoła jako przestrzeń uznania / Mirosława Nowak-Dziemianowicz
- Rok wydania:
- 2020
- Wydawca:
- Warszawa : PWN
- ISBN:
- 9788301214302
- Opis fizyczny:
- 249, [1] strona ; 21 cm
- Wydanie:
- Wydanie I - 1 dodruk
- Zawartość:
- Perspektywa badań nad szkołą jako przestrzenią uznania.
- (Nie)Bezpieczna szkoła? Deficyt relacji uznania: Trzy sfery uznania - bezpieczeństwo, prawo wspólnota. Szkolne rytuały władzy i dominacji a uznanie.
- Nauczycielskie walki o uznanie jako indywidualne oraz instytucjonalne praktyki emancypacyjne: Głos pozbawiony uznania w narracjach nauczycieli. Doświadczanie pogardy w trzech sferach uznania.
- Między etosem a przetrwaniem. Walka o uznanie w świecie akademickim.
- Wolny (od uznania) rynek pracy absolwentów szkół wyższych.
- Uwagi:
- Bibliografia, netografia na stronach 243-[250]
- Temat:
- Uznanie (filozofia)
Szacunek
Status społeczny
Nauczyciele
Szkoły
Władza
Socjologia edukacji
Rynek pracy
Zmiana społeczna
Polska
Edukacja i pedagogika - Gatunek / Forma:
- Książki
Publikacje naukowe
Opracowanie - Współtwórcy:
- Wydawnictwo Naukowe PWN. Wydawca
- Książka