Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Rozwój w okresie dzieciństwa

LDR 05104caa#a2200553#i#4500
001 3222600718036
003 OLSZT 005
005 20240125114131.4
008 151204s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Brzezińska, Anna %d (1949- ).
245 1 0 %a Rozwój w okresie dzieciństwa / %c Anna I. Brzezińska, Karolina Appelt, Beata Ziółkowska.
260 # %c 2016.
380 %a Artykuły
520 8 %a Okres od 2-3 do 10-12 roku życia.<br>- <b>Struktura II ery rozwoju</b> - okres poniemowlęcy, wiek przedszkolny, wiek szkolny<br>- <b>Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne</b> - sensomotoryczna jedność, manipulacja specyficzna<br>- <b>Rozwój procesów psychicznych</b>, stadia rozwoju poznawczego według Jeana Piageta, od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, egocentryzm w mowie, myśleniu, różnice między zachowaniami sensomotorycznymi a werbalnymi, <b>dziecięce rysunki</b>, bazgroty nieprzedstawiające, przedstawiające, idioplastyka, schemat, realizm intelektualny, realizm wizualny, niezdolność do rozumienia przekształceń, centracja, niezdolność do odwracalności, <b>myślenie</b> prelogiczne, szeregowanie, klasyfikowanie, <b>rozwój pamięci</b> i strategii zapamiętywania, pamięć krótkotrwała, strategie służące efektywnemu zapamiętywaniu, metapamięć, amnezja dziecięca, pamięć autobiograficzna,
520 8 %a <b>rozwój moralny</b> - moralność heteronomiczna, moralność posłuszeństwa, moralność przedkonwencjonalna, konwencjonalna, postkonwencjonalna, sankcje ekspiacyjne, sankcje przez odwzajemnienie, sumienie, moralizm, komunikowanie się i <b>rozwój mowy</b>, eksplozja nazywania, eksplozja gramatyki, kompetencja narracyjna, kompetencje konwersacyjne, mowa egocentryczna, behawioryzm a nabywanie mowy, natywizm a nabywanie mowy, podejście społeczno-interakcyjne a nabywanie mowy, mowa matczyna, mowa udziecinniona<br>- <b>Zabawa i nauka</b> - zabawa na serio, naśladownictwo, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne/dramatyczne, gry z regułami, zabawy symboliczne, na niby, uczenie się spontaniczne i pod kierunkiem, przedszkole a wyrównywanie szans, dywersyfikacja form edukacji małych dzieci (Anglia, Portugalia, Francja)<br>- <b>Rozwój społeczny i osobowości</b> - autonomia <i>versus</i> wstyd i wątpliwości, autonomia, niezależność, poczucie sprawstwa,
520 8 %a przedsiębiorczość, poczucie adekwatności i produktywności, kompetencja, style wychowania a kształtowanie się osobowości (styl autorytatywny, permisywny, autorytarny, niedbały, niezaangażowany), indywidualność, kształtowanie się <b>samooceny</b>, samoakceptacja, rozwój świadomości Ja, gotowość szkolna, elementarne kompetencje szkolne, relacje z dorosłymi i z rówieśnikami, dystans, autorytet, przywiązanie, zabawa równoległa, zabawy współne, wiek koleżeństwa, praca grupowa, tutoring rówieśniczy, segregacja płciowa, identyfikacja z płcią, przyjaźń, jakość kontaktów a status socjometryczny, środowisko wychowawcze dziecka<br>- <b>Kryzysy w rozwoju</b> - kryzys trzeciego, szóstego, siódmego roku życia.
650 9 %a Sprawność motoryczna
650 9 %a Mnemotechnika
650 9 %a Samodzielność
650 9 %a Rozwój osobowości
650 9 %a Poczucie własnej wartości
650 9 %a Dojrzałość szkolna
650 9 %a Rozwój psychofizyczny dziecka
650 9 %a Etyka
650 9 %a Dziecko w wieku przedszkolnym
650 9 %a Uczniowie szkół podstawowych
650 9 %a Gry i zabawy
650 9 %a Mowa
650 9 %a Rozwój psychiczny
650 9 %a Myślenie
650 9 %a Rozwój poznawczy
650 9 %a Pamięć
650 9 %a Socjalizacja
650 9 %a Wychowanie w rodzinie
650 9 %a Rysunki
650 9 %a Dziecko w wieku poniemowlęcym
650 9 %a Język dziecka
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Psychologia
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Biologia
658 %a Medycyna i zdrowie
658 %a Językoznawstwo
700 1 # %a Appelt, Karolina %d (1976- ).
700 1 # %a Ziółkowska, Beata %d (1967- ).
773 0 # %i // W: %t Psychologia rozwoju człowieka,, %g s. 161-244 %w xx003527934 %w (NUKAT)vtls003527934 %z ISBN 9788374896269
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222600718036 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Okres od 2-3 do 10-12 roku życia.
- Struktura II ery rozwoju - okres poniemowlęcy, wiek przedszkolny, wiek szkolny
- Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne - sensomotoryczna jedność, manipulacja specyficzna
- Rozwój procesów psychicznych, stadia rozwoju poznawczego według Jeana Piageta, od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, egocentryzm w mowie, myśleniu, różnice między zachowaniami sensomotorycznymi a werbalnymi, dziecięce rysunki, bazgroty nieprzedstawiające, przedstawiające, idioplastyka, schemat, realizm intelektualny, realizm wizualny, niezdolność do rozumienia przekształceń, centracja, niezdolność do odwracalności, myślenie prelogiczne, szeregowanie, klasyfikowanie, rozwój pamięci i strategii zapamiętywania, pamięć krótkotrwała, strategie służące efektywnemu zapamiętywaniu, metapamięć, amnezja dziecięca, pamięć autobiograficzna,

rozwój moralny - moralność heteronomiczna, moralność posłuszeństwa, moralność przedkonwencjonalna, konwencjonalna, postkonwencjonalna, sankcje ekspiacyjne, sankcje przez odwzajemnienie, sumienie, moralizm, komunikowanie się i rozwój mowy, eksplozja nazywania, eksplozja gramatyki, kompetencja narracyjna, kompetencje konwersacyjne, mowa egocentryczna, behawioryzm a nabywanie mowy, natywizm a nabywanie mowy, podejście społeczno-interakcyjne a nabywanie mowy, mowa matczyna, mowa udziecinniona
- Zabawa i nauka - zabawa na serio, naśladownictwo, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne/dramatyczne, gry z regułami, zabawy symboliczne, na niby, uczenie się spontaniczne i pod kierunkiem, przedszkole a wyrównywanie szans, dywersyfikacja form edukacji małych dzieci (Anglia, Portugalia, Francja)
- Rozwój społeczny i osobowości - autonomia versus wstyd i wątpliwości, autonomia, niezależność, poczucie sprawstwa,

przedsiębiorczość, poczucie adekwatności i produktywności, kompetencja, style wychowania a kształtowanie się osobowości (styl autorytatywny, permisywny, autorytarny, niedbały, niezaangażowany), indywidualność, kształtowanie się samooceny, samoakceptacja, rozwój świadomości Ja, gotowość szkolna, elementarne kompetencje szkolne, relacje z dorosłymi i z rówieśnikami, dystans, autorytet, przywiązanie, zabawa równoległa, zabawy współne, wiek koleżeństwa, praca grupowa, tutoring rówieśniczy, segregacja płciowa, identyfikacja z płcią, przyjaźń, jakość kontaktów a status socjometryczny, środowisko wychowawcze dziecka
- Kryzysy w rozwoju - kryzys trzeciego, szóstego, siódmego roku życia.

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form