Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój w okresie dzieciństwa

LDR 05104caa#a2200553#i#4500
001 3222600718036
003 OLSZT 005
005 20240125114131.4
008 151204s2016####pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
100 1 %a Brzezińska, Anna %d (1949- ).
245 1 0 %a Rozwój w okresie dzieciństwa / %c Anna I. Brzezińska, Karolina Appelt, Beata Ziółkowska.
260 # %c 2016.
380 %a Artykuły
520 8 %a Okres od 2-3 do 10-12 roku życia.<br>- <b>Struktura II ery rozwoju</b> - okres poniemowlęcy, wiek przedszkolny, wiek szkolny<br>- <b>Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne</b> - sensomotoryczna jedność, manipulacja specyficzna<br>- <b>Rozwój procesów psychicznych</b>, stadia rozwoju poznawczego według Jeana Piageta, od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, egocentryzm w mowie, myśleniu, różnice między zachowaniami sensomotorycznymi a werbalnymi, <b>dziecięce rysunki</b>, bazgroty nieprzedstawiające, przedstawiające, idioplastyka, schemat, realizm intelektualny, realizm wizualny, niezdolność do rozumienia przekształceń, centracja, niezdolność do odwracalności, <b>myślenie</b> prelogiczne, szeregowanie, klasyfikowanie, <b>rozwój pamięci</b> i strategii zapamiętywania, pamięć krótkotrwała, strategie służące efektywnemu zapamiętywaniu, metapamięć, amnezja dziecięca, pamięć autobiograficzna,
520 8 %a <b>rozwój moralny</b> - moralność heteronomiczna, moralność posłuszeństwa, moralność przedkonwencjonalna, konwencjonalna, postkonwencjonalna, sankcje ekspiacyjne, sankcje przez odwzajemnienie, sumienie, moralizm, komunikowanie się i <b>rozwój mowy</b>, eksplozja nazywania, eksplozja gramatyki, kompetencja narracyjna, kompetencje konwersacyjne, mowa egocentryczna, behawioryzm a nabywanie mowy, natywizm a nabywanie mowy, podejście społeczno-interakcyjne a nabywanie mowy, mowa matczyna, mowa udziecinniona<br>- <b>Zabawa i nauka</b> - zabawa na serio, naśladownictwo, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne/dramatyczne, gry z regułami, zabawy symboliczne, na niby, uczenie się spontaniczne i pod kierunkiem, przedszkole a wyrównywanie szans, dywersyfikacja form edukacji małych dzieci (Anglia, Portugalia, Francja)<br>- <b>Rozwój społeczny i osobowości</b> - autonomia <i>versus</i> wstyd i wątpliwości, autonomia, niezależność, poczucie sprawstwa,
520 8 %a przedsiębiorczość, poczucie adekwatności i produktywności, kompetencja, style wychowania a kształtowanie się osobowości (styl autorytatywny, permisywny, autorytarny, niedbały, niezaangażowany), indywidualność, kształtowanie się <b>samooceny</b>, samoakceptacja, rozwój świadomości Ja, gotowość szkolna, elementarne kompetencje szkolne, relacje z dorosłymi i z rówieśnikami, dystans, autorytet, przywiązanie, zabawa równoległa, zabawy współne, wiek koleżeństwa, praca grupowa, tutoring rówieśniczy, segregacja płciowa, identyfikacja z płcią, przyjaźń, jakość kontaktów a status socjometryczny, środowisko wychowawcze dziecka<br>- <b>Kryzysy w rozwoju</b> - kryzys trzeciego, szóstego, siódmego roku życia.
650 9 %a Sprawność motoryczna
650 9 %a Mnemotechnika
650 9 %a Samodzielność
650 9 %a Rozwój osobowości
650 9 %a Poczucie własnej wartości
650 9 %a Dojrzałość szkolna
650 9 %a Rozwój psychofizyczny dziecka
650 9 %a Etyka
650 9 %a Dziecko w wieku przedszkolnym
650 9 %a Uczniowie szkół podstawowych
650 9 %a Gry i zabawy
650 9 %a Mowa
650 9 %a Rozwój psychiczny
650 9 %a Myślenie
650 9 %a Rozwój poznawczy
650 9 %a Pamięć
650 9 %a Socjalizacja
650 9 %a Wychowanie w rodzinie
650 9 %a Rysunki
650 9 %a Dziecko w wieku poniemowlęcym
650 9 %a Język dziecka
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Psychologia
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Biologia
658 %a Medycyna i zdrowie
658 %a Językoznawstwo
700 1 # %a Appelt, Karolina %d (1976- ).
700 1 # %a Ziółkowska, Beata %d (1967- ).
773 0 # %i // W: %t Psychologia rozwoju człowieka,, %g s. 161-244 %w xx003527934 %w (NUKAT)vtls003527934 %z ISBN 9788374896269
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3222600718036 %z Rekord w katalogu OPAC WWW biblioteki %9 LinkOPAC

Okres od 2-3 do 10-12 roku życia.
- Struktura II ery rozwoju - okres poniemowlęcy, wiek przedszkolny, wiek szkolny
- Rozwój fizyczny i umiejętności motoryczne - sensomotoryczna jedność, manipulacja specyficzna
- Rozwój procesów psychicznych, stadia rozwoju poznawczego według Jeana Piageta, od stadium przedoperacyjnego do stadium operacji konkretnych, egocentryzm w mowie, myśleniu, różnice między zachowaniami sensomotorycznymi a werbalnymi, dziecięce rysunki, bazgroty nieprzedstawiające, przedstawiające, idioplastyka, schemat, realizm intelektualny, realizm wizualny, niezdolność do rozumienia przekształceń, centracja, niezdolność do odwracalności, myślenie prelogiczne, szeregowanie, klasyfikowanie, rozwój pamięci i strategii zapamiętywania, pamięć krótkotrwała, strategie służące efektywnemu zapamiętywaniu, metapamięć, amnezja dziecięca, pamięć autobiograficzna,

rozwój moralny - moralność heteronomiczna, moralność posłuszeństwa, moralność przedkonwencjonalna, konwencjonalna, postkonwencjonalna, sankcje ekspiacyjne, sankcje przez odwzajemnienie, sumienie, moralizm, komunikowanie się i rozwój mowy, eksplozja nazywania, eksplozja gramatyki, kompetencja narracyjna, kompetencje konwersacyjne, mowa egocentryczna, behawioryzm a nabywanie mowy, natywizm a nabywanie mowy, podejście społeczno-interakcyjne a nabywanie mowy, mowa matczyna, mowa udziecinniona
- Zabawa i nauka - zabawa na serio, naśladownictwo, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne/dramatyczne, gry z regułami, zabawy symboliczne, na niby, uczenie się spontaniczne i pod kierunkiem, przedszkole a wyrównywanie szans, dywersyfikacja form edukacji małych dzieci (Anglia, Portugalia, Francja)
- Rozwój społeczny i osobowości - autonomia versus wstyd i wątpliwości, autonomia, niezależność, poczucie sprawstwa,

przedsiębiorczość, poczucie adekwatności i produktywności, kompetencja, style wychowania a kształtowanie się osobowości (styl autorytatywny, permisywny, autorytarny, niedbały, niezaangażowany), indywidualność, kształtowanie się samooceny, samoakceptacja, rozwój świadomości Ja, gotowość szkolna, elementarne kompetencje szkolne, relacje z dorosłymi i z rówieśnikami, dystans, autorytet, przywiązanie, zabawa równoległa, zabawy współne, wiek koleżeństwa, praca grupowa, tutoring rówieśniczy, segregacja płciowa, identyfikacja z płcią, przyjaźń, jakość kontaktów a status socjometryczny, środowisko wychowawcze dziecka
- Kryzysy w rozwoju - kryzys trzeciego, szóstego, siódmego roku życia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz