Інформація

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Назва предмета:

Szkolne rewolucje

LDR 04429cam#a2200865#i#4500
001 3223501806998
003 OLSZT 005
005 20240426123840.1
008 240426s2024####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788375879056
020 %a 9788382942842
035 %a xx005719629
035 %a (NUKAT)vtls005719629
040 %a WR U/Pdg %b pol %e PNN %c WR U/ZM %d WAR_WOL/PG %d OLSZT 005
046 %k 2024 %o 2014 %p 2023
100 1 %a Śliwerski, Bogusław %d (1954- ). %e Autor
245 1 0 %a Szkolne rewolucje / %c Bogusław Śliwerski.
250 %a Wydanie pierwsze.
260 # %a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2024.
300 %a 287 stron : %b ilustracje ; %c 21 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Literatura faktu, eseje, publicystyka
388 1 %a 2001-
388 2 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 251-274. Indeksy.
520 8 %a "W istocie książka <i>Szkolne rewolucje</i> jest wielowątkową pracą o nauczycielu, o uczniu, o instytucjonalnej i architektonicznej przestrzeni szkoły, o metodach zarządzania szkołą i oświatą – a więc uczniem i nauczycielem – o polityce oświatowej i o szeroko rozumianej edukacji nie tylko młodych pokoleń. Jest więc autorską próbą zmierzenia się z wymiarami społecznymi, które do tej pory nie były ze sobą łączone, a także nigdy nie zostały scalone w jedną logiczną całość. Dlatego też książka <i>Szkolne rewolucje</i> stanowi wyjątkowo udaną próbę ukazania holistycznych uwarunkowań stanu rzeczy, który często jest określany w literaturze przedmiotu jako wszechobecny kryzys polskiej oświaty i polskiej szkoły. [...]
520 8 %a Podsumowując, publikacja prof. Bogusława Śliwerskiego pt. <i>Szkolne rewolucje</i> jest wyjątkową pozycją wydawniczą, która wypełnia naszą lukę poznawczą w zakresie zrozumienia niemożności zmian oświatowych – pod postacią niemocy decydentów oświatowych, nauczycielek i nauczycieli, uczennic i uczniów oraz ich rodziców w osiąganiu założonych celów – bez uwzględnienia historycznych, obiektywnych i subiektywnych »kajdanów« systemowo krępujących polską szkołę. Liczę na to, że być może właśnie ta książka przyczyni się do tego, że obywatele i politycy nareszcie zrozumieją, że nie da się jednowymiarowo i odgórnie naprawić szkoły, a podejmowanie tego rodzaju kolejnych prób skazane jest z góry na porażkę" [Marek Konopczyński, Opinia o książce, s. 11].
610 2 9 %a Khan Academy
610 2 9 %a Fundacja "Szkoła pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego"
648 9 %a 1901-2000
648 9 %a 1989-2000
648 9 %a 2001-
650 7 %a Oświata %2 DBN
650 7 %a Kształcenie %2 DBN
650 7 %a Szkolnictwo %2 DBN
650 7 %a Polityka oświatowa %2 DBN
650 7 %a Reforma oświaty %2 DBN
650 9 %a Cele kształcenia
650 9 %a Cele wychowania
650 9 %a Kompetencje kluczowe
650 9 %a Jakość kształcenia
650 9 %a Skolaryzacja
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Kompetencje zawodowe
650 9 %a Kształcenie nauczycieli
650 9 %a Status społeczny
650 9 %a Wypalenie zawodowe
650 9 %a Szkoły (budynki)
650 9 %a Pomieszczenia dydaktyczne
650 9 %a Przestrzeń
650 9 %a Dobro wspólne
650 9 %a Wychowanie morskie
650 9 %a Pedagogika miejsca
650 9 %a Zmiana społeczna
650 9 %a Pedagogika medialna
650 9 %a Filozofia edukacji
650 9 %a Socjologia edukacji
651 7 %a Polska %2 DBN
651 9 %a Tel Awiw-Jafa (Izrael)
651 9 %a Ukraina
655 9 %a Esej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Socjologia i społeczeństwo
658 %a Filozofia i etyka
658 %a Architektura i budownictwo
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223501806998 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-7587-905-6
920 %a ISBN 978-83-8294-284-2

"W istocie książka Szkolne rewolucje jest wielowątkową pracą o nauczycielu, o uczniu, o instytucjonalnej i architektonicznej przestrzeni szkoły, o metodach zarządzania szkołą i oświatą – a więc uczniem i nauczycielem – o polityce oświatowej i o szeroko rozumianej edukacji nie tylko młodych pokoleń. Jest więc autorską próbą zmierzenia się z wymiarami społecznymi, które do tej pory nie były ze sobą łączone, a także nigdy nie zostały scalone w jedną logiczną całość. Dlatego też książka Szkolne rewolucje stanowi wyjątkowo udaną próbę ukazania holistycznych uwarunkowań stanu rzeczy, który często jest określany w literaturze przedmiotu jako wszechobecny kryzys polskiej oświaty i polskiej szkoły. [...]

Podsumowując, publikacja prof. Bogusława Śliwerskiego pt. Szkolne rewolucje jest wyjątkową pozycją wydawniczą, która wypełnia naszą lukę poznawczą w zakresie zrozumienia niemożności zmian oświatowych – pod postacią niemocy decydentów oświatowych, nauczycielek i nauczycieli, uczennic i uczniów oraz ich rodziców w osiąganiu założonych celów – bez uwzględnienia historycznych, obiektywnych i subiektywnych »kajdanów« systemowo krępujących polską szkołę.
Liczę na to, że być może właśnie ta książka przyczyni się do tego, że obywatele i politycy nareszcie zrozumieją, że nie da się jednowymiarowo i odgórnie naprawić szkoły, a podejmowanie tego rodzaju kolejnych prób skazane jest z góry na porażkę" [Marek Konopczyński, Opinia o książce, s. 11].

Документи для позики

Nr inwentarza-1-322:
KG 185660
Sygnatura-1-322:
W 185660 Wypożyczalnia
Stan fizyczny-1-322:
nowa
Obsługiwane agendy-1-322:
Перегляньте список
Lokalizacja-1-322:
Lokalizacja
Dostępny

Надіслати думку

Ваш відгук дуже важливий для нас і може бути надзвичайно корисним, щоб показати нам, де ми можемо покращити. Ми були б дуже вдячні, якби ви витратили кілька хвилин, щоб заповнити цю коротку форму.

Формуляр