%a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2024.
300
%a 287 stron : %b ilustracje ; %c 21 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
380
%a Literatura faktu, eseje, publicystyka
388
1
%a 2001-
388
2
%a 2001-
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 251-274. Indeksy.
520
8
%a "W istocie książka <i>Szkolne rewolucje</i> jest wielowątkową pracą o nauczycielu, o uczniu, o instytucjonalnej i architektonicznej przestrzeni szkoły, o metodach zarządzania szkołą i oświatą – a więc uczniem i nauczycielem – o polityce oświatowej i o szeroko rozumianej edukacji nie tylko młodych pokoleń. Jest więc autorską próbą zmierzenia się z wymiarami społecznymi, które do tej pory nie były ze sobą łączone, a także nigdy nie zostały scalone w jedną logiczną całość. Dlatego też książka <i>Szkolne rewolucje</i> stanowi wyjątkowo udaną próbę ukazania holistycznych uwarunkowań stanu rzeczy, który często jest określany w literaturze przedmiotu jako wszechobecny kryzys polskiej oświaty i polskiej szkoły. [...]
520
8
%a Podsumowując, publikacja prof. Bogusława Śliwerskiego pt. <i>Szkolne rewolucje</i> jest wyjątkową pozycją wydawniczą, która wypełnia naszą lukę poznawczą w zakresie zrozumienia niemożności zmian oświatowych – pod postacią niemocy decydentów oświatowych, nauczycielek i nauczycieli, uczennic i uczniów oraz ich rodziców w osiąganiu założonych celów – bez uwzględnienia historycznych, obiektywnych i subiektywnych »kajdanów« systemowo krępujących polską szkołę.
Liczę na to, że być może właśnie ta książka przyczyni się do tego, że obywatele i politycy nareszcie zrozumieją, że nie da się jednowymiarowo i odgórnie naprawić szkoły, a podejmowanie tego rodzaju kolejnych prób skazane jest z góry na porażkę" [Marek Konopczyński, Opinia o książce, s. 11].
610
2
9
%a Khan Academy
610
2
9
%a Fundacja "Szkoła pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego"
648
9
%a 1901-2000
648
9
%a 1989-2000
648
9
%a 2001-
650
7
%a Oświata %2 DBN
650
7
%a Kształcenie %2 DBN
650
7
%a Szkolnictwo %2 DBN
650
7
%a Polityka oświatowa %2 DBN
650
7
%a Reforma oświaty %2 DBN
650
9
%a Cele kształcenia
650
9
%a Cele wychowania
650
9
%a Kompetencje kluczowe
650
9
%a Jakość kształcenia
650
9
%a Skolaryzacja
650
9
%a Uczniowie
650
9
%a Nauczyciele
650
9
%a Kompetencje zawodowe
650
9
%a Kształcenie nauczycieli
650
9
%a Status społeczny
650
9
%a Wypalenie zawodowe
650
9
%a Szkoły (budynki)
650
9
%a Pomieszczenia dydaktyczne
650
9
%a Przestrzeń
650
9
%a Dobro wspólne
650
9
%a Wychowanie morskie
650
9
%a Pedagogika miejsca
650
9
%a Zmiana społeczna
650
9
%a Pedagogika medialna
650
9
%a Filozofia edukacji
650
9
%a Socjologia edukacji
651
7
%a Polska %2 DBN
651
9
%a Tel Awiw-Jafa (Izrael)
651
9
%a Ukraina
655
9
%a Esej
658
%a Edukacja i pedagogika
658
%a Socjologia i społeczeństwo
658
%a Filozofia i etyka
658
%a Architektura i budownictwo
710
2
#
%a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223501806998 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-7587-905-6
920
%a ISBN 978-83-8294-284-2
"W istocie książka Szkolne rewolucje jest wielowątkową pracą o nauczycielu, o uczniu, o instytucjonalnej i architektonicznej przestrzeni szkoły, o metodach zarządzania szkołą i oświatą – a więc uczniem i nauczycielem – o polityce oświatowej i o szeroko rozumianej edukacji nie tylko młodych pokoleń. Jest więc autorską próbą zmierzenia się z wymiarami społecznymi, które do tej pory nie były ze sobą łączone, a także nigdy nie zostały scalone w jedną logiczną całość. Dlatego też książka Szkolne rewolucje stanowi wyjątkowo udaną próbę ukazania holistycznych uwarunkowań stanu rzeczy, który często jest określany w literaturze przedmiotu jako wszechobecny kryzys polskiej oświaty i polskiej szkoły. [...]
Podsumowując, publikacja prof. Bogusława Śliwerskiego pt. Szkolne rewolucje jest wyjątkową pozycją wydawniczą, która wypełnia naszą lukę poznawczą w zakresie zrozumienia niemożności zmian oświatowych – pod postacią niemocy decydentów oświatowych, nauczycielek i nauczycieli, uczennic i uczniów oraz ich rodziców w osiąganiu założonych celów – bez uwzględnienia historycznych, obiektywnych i subiektywnych »kajdanów« systemowo krępujących polską szkołę.
Liczę na to, że być może właśnie ta książka przyczyni się do tego, że obywatele i politycy nareszcie zrozumieją, że nie da się jednowymiarowo i odgórnie naprawić szkoły, a podejmowanie tego rodzaju kolejnych prób skazane jest z góry na porażkę" [Marek Konopczyński, Opinia o książce, s. 11].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.